Anneler Günü / Morsdag

Idag firas morsdag i Turkiet. Jag förstår inte vrf hela världen inte har samma datum. Finns säkert nått vettigt svar till detta...hoppas jag iaf. Men är glad att denna dag finns. Som en påminnelse för vad vi har eller haft. Ett dygn av 356 dagar räcker absolut inte att ge sin mor lite extra uppskattning men denna dag ska finnas ändå så man kan få tänka efter en extra gång.

Jag är så sjukt stolt dotter till två mammor. Min biologiska mamma som gick bort när jag va liten. Ingen kan absolut ta hennes plats. Jag har tyvärr inte så många minnen kvar för hennes bortgång va i tidig ålder för mig.
Men det jag har kommer ihåg kommer jag ha kvar i mitt hjärta och bevara för alltid.
Min nuvarande mamma är underbar jag är tacksam att jag fått henne i mitt liv. Jag vet inte alls va ja skulle göra utan henne. Hon har stått ut m mig i alla väder. Och aldrig gett upp på mig. Alltid väglett mig. Hon är en av få människor jag kan säga att jag ser verkligen upp till. Hon är enormt stark. Sen har jag lite låsas mammor som kallar mig för sin dotter och de uppskattar jag enormt mkt också.




Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Kaç geceler bana ninni söylerdi
Hasta olunca oydu başucumda bekleyen
Biraz yorulmayayım, üzülmeyeyim, hemen
Alır kucağına okşardı, saçlarımı öperdi.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Uzun kış geceleri masal masaldı
Güzel çoban kızları, iyi kalpli sultanlar
Bir suyun akışı gibi geçip gitti zamanlar
Şimdi ne o dünkü çocuk, ne de o masal kaldı.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Yıkayan oydu mürekkep lekeli parmaklarımı
Akşam biraz geciksem yollara düşerdi
Sokağa çıkarken «Yavrucuğum üşütme» derdi.
Hemen bir kazak örerdi biraz boş kaldı mı.

Nasıl hatırlamam anacığım nasıl
Bilirim yine kalbinde yerim anacığım  
Vefalı ellerinden öperim anacığım.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0