Midsommarafton

Oj va tog solen vägen? Massa moln d hoppas jag försvinner för d ska va sol idag ju. Det har vart tråkigt väder senaste gångerna hoppas det inte fortsätter så. 

Jag har inte alls sovit gott inatt känt mig lite förkyld men mår mkt bättre nu som tur.
Ska byta om nu och och hoppa på cykeln till jobbet wiii!



Tips för hud:

MOT AKNE : Jag tillhör dom lyckliga som sällan får finnar, men om jag får någon enstaka liten så lägger jag citronvatten på den så renar den upp på djupet och finnen är borta när du vaknar igen. Svider dock som in i helvete. 

MOT BRÄNNAN: Mandel. Får du i dig ca 20 mandlar varje vecka löper du mindre risk att bli bränd i solen enligt forskare.

MOT ÅLDRANDE : Tomater, det röda färgämnet lykopen i tomaterna hjälper till att bromsa hudens åldrande. 

MINSKAR RISKEN FÖR HUDCANCER : Grönt te, 2-6 koppar per dag minskar risken för hudcancer. Gillade inte grönt te till en början men man lär sig. 

MJUKARE HY : Avokado gör att du får en lenare och mjukare hy



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0