Evolution

Skadestånd för mordet på Engla: 75.000 kr. Skadestånd för våldtäkt på 14-årig flicka: 50.000 kr. Skadestånd för Pirate Bay: 46 miljoner kronor.

En svart man går in på en bar. En vit man säger "Färgade människor är INTE
välkomna här!" Den svarte mannen säger "jag är född svart, när jag är
kall är jag svart, när jag är sjuk är jag svart, när jag är död är jag
svart. När du föds är du rosa, när du är kall är du blå, när du är sjuk
är du grön och när du dör är du ...
...lila och du kallar mig färgad?!



Så sjuka saker som händer i världen folk som blir rikare och folk som svälter mer och mer. På mitt jobb och massa andra jobb tänkte jag på hur mkt mat som går till kompost och saker som slängs för utgångsdatumet när folk får dricka smuts vatten och knappt får mat mer än 1 måltid på en vecka om d har tur. OHHHHH  Och sen människor som svälter sig till döds när folk krigar med sitt liv för mat. Ta folks liv för avund/svartsjuka, hämnd, att hon är kär i fel pers eller har fel hudfärg eller från fel land osv Jag tjänar inte på att sitta grubbla på d här men ja tycker man ska skänka en tanke på vad man har nu och uppskatta d och inte känna så jävla mkt hat hela tiden och sluta tänka bara på sig själv. Önskar världen kunde bli en bättre plats. Ändå är d bara vi som kan ändra på det. Jag har lovat mig själv att försöka göra volontärjobb och ge blod. Jag tycker inte framtiden ser så ljust ut om d kommer fortsätta så här.

Lite smått irriterad på världen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0